سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ نت ران

معرفی هایک ویژن HIKVISION (تجهیزات مدار بسته و سیستمهای امنیتی)

یکی از برند‌های تولید کننده دوربین مدار بسته که در حجم فروش و تنوع محصولی از شرکت های پیشرو و یکی از پرچم‌داران کیفیت بالای محصولات است، برند دوربین مدار بسته هایک ویژن  (HIK Vision) است. این برند در کشور چین اقدام به طراحی و تولید سیستم‌های نظارتی و امنیتی خود کرده است.

شرکت هایک ویژن هر ساله 8% از فروش سالانه خود را صرف گسترش بازار دوربین مدار بسته می‌کند. این موضوع باعث شده است تا این شرکت عنوان پر فروش ترین برند دنیا را به خود اختصاص دهد. میزان فروش این شرکت تنها در سال 2016 در حدود 4?6 میلیارد دلار اظهار شده است، از این‌رو رتبه اول فروش محصولات دوربین مدار بسته در دنیا به حساب می‌آید. هایک ویژن تنها به ساخت دوربین مدار بسته اکتفا نکرده است، دیگر محصولات این شرکت، ربات‌های هوشمند بارکد خوان، پهپادهای برد متوسط، ربات‌های حمل بار و چندین مورد دیگر می‌توان اشاره کرد است.

در این بخش به معرفی برند دوربین مدار بسته هایک ویژن می‌پردازیم.


 

تاریخچه هایک ویژن:

این شرکت در سال 2001 میلادی در هانگژو چین تاسیس شد و در حال حاضر، دارای بزرگترین تیم تحقیق و توسعه در این حوزه می‌باشد. تاکنون محصولات هایک ویژن در بیش از 100 کشور به فروش رسیده است. این برند در نقاط گوناگون جهان از جمله آمریکا، هند، روسیه، هنگ کنگ، هلند، ایتالیا، دبی، ایران و… دارای دفاتر مستقیم فروش می‌باشد. هایک ویژن یک سیستم کامل تحقیق و توسعه چند سطحی را ایجاد کرده است، که شامل هر تحقیق، طراحی، توسعه، آزمایش، پشتیبانی فنی و خدمات می‌باشد. علاوه بر صنعت نظارت تصویری، هایک ویژن فعالیت خود را در زمینه فن آوری‌های هوشمند از جمله امنیت عمومی، حمل و نقل، آموزش و پرورش، مراقبت‌های بهداشتی، موسسات مالی و انرژی، و همچنین ساختمان‌های هوشمند، تقویت کرده است.

 

 

 

این برند جایگاه اول در برند‌های نظارت تصویری و امنیتی دارد. در واقع هدف برند هایک ویژن ایمنی بالا، کشف راه‌های‌ نوآورانه، توسعه محصولات خود از طریق خلاقت و همچنین خلق ارزش پایدار بوده است. برند هایک ویژن فراتر از تکنولوژی روز فعالیت می‌کند. همواره از لحاظ طراحی در میان برند‌های دیگر در این حوزه حرف اول را می‌زند. بر همین اساس برنده جوایزی در طول کسب و کار خود شده است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

جوایز بزرگ برند هایک ویژن:

  • جایزه FSdays سال 2010
  • جایزه (Golden Excellence Award) در CPSE سال 2011
  • جایزه بهترین دوربین IP در Secutech سال 2012
  • جایزه طراحی محصول RED DOT درسال 2012
  • جایزه ملی ZUBR روسیه در سال 2013
  • پنج سال متوالی مقام چهارم و پنجم را در مجله IMS به خود اختصاص داده است.

 


 

محصولات این شرکت شامل طیف وسیعی از دوربین‌های تحت شبکه، دستگاه‌های‌ ضبط تصاویر، ذخیره ساز‌های تحت شبکه و… را در بر می‌گیرد. هایک ویژن مبتکر تکنولوژی HDTVI بوده که یک نوع پردازش تصویر آنالوگ و با کیفیت بالا برای انتقال تصاویر دوربین‌های مدار بسته است. تکنولوژی HDTVI در راستای افزایش رزولوشن تصویر به‌وجود آمد. انتقال تصویر دستگاه‌های این برند، فوق العاده پیشرفته است که تحول عظیمی در سیستم‌های نظارت تصویری و امنیتی ایجاد کرده است. این یک تکنولوژی کاملاً انحصاری برای شرکت هایک ویژن می‌باشد.
شرکت هایک ویژن در نوآوری و ساخت دستگاه‌های DVR ،NVR و دوربین‌های مداربسته بسیار پیشتاز است. این کمپانی توانسته در سال‌های اخیر محصولات خود را به نقاط مختلف جهان ارسال کند.

 

برند هایک ویژن در ایران

از سال 1393 دوربین‌ها و سایر تجهیزات هایک ویژن وارد بازار ایران شدند. این محصولات توسط شرکت‌های گوناگونی در ایران توزیع شدند. تمامی این شرکت‌ها مسئولیت فروش محصولات را بر عهده عاملیت‌های فروش خود در سراسر ایران قرار داده‌اند تا فروش این محصولات به بهترین نحو به انجام رسد.

محصولات برند هایک ویژن عبارتند از:

دوربین‌های تحت شبکه

برند هایک ویژن برای برطرف کردن نیاز‌های مختلف، از نظارت تصویری کلی تا تجزیه و تحلیل محتوای ویدئو بر اساس الگوریتم‌های عمیق و فراتر از آن پیش‌قدم شده است. دوربین‌های تحت شبکه، تصاویر را با کیفیت بالا در تمام شرایط نورپردازی ارائه می‌دهند. همچنین استفاده حداقل پهنای باند و فضای ذخیره سازی و ارائه وضعیت موقعیت داده که منجر به تصمیم گیری هوشمندانه می‌شود، باعث کاربردی‌تر شدن این دسته از دوربین‌های مدار بسته شده است.


دوربین‌های آنالوگ

دوربین آنالوگ HD که با نام Turbo HD هم شناخته می‌شوند. این دوربین مداربسته هایک ویژن یک دوربین مینی بولت و بسیار اقتصادی است. این دوربین در واقع ارزان قیمت‌ترین دوربین سری بولت برند هایک ویژن است. با وجود قیمت مناسبی که دارد کیفیت تصویر قابل قبولی ایجاد می‌کند. این دوربین دید در شب خیلی قدرتمندی ندارد پس بهتر است از آن در محیط‌های کوچک یا محیط‌هایی که در طول شب نور کمی دارند استفاده کنید.

 

دوربین‌های اسپید دام

دوربین‌های مداربسته اسپید دام برند هایک ویژن یک دوربین مینی تحت شبکه با بدنه فلزی است که تصاویری با کیفیت مناسب ارائه می‌دهد. این دوربین دارای قابلیت چرخش در جهت‌های مختلف و امکان زوم در یک زاویه خاص از راه دور را دارد. 

دستگاه‌های ضبط دیجیتال DVR

DVRهای نسل جدید هایک ویژن محاسن بسیار زیادی نسبت به دستگاه‌های DVR قدیمی دارند. از جمله این محاسن می‌توان به امکان اتصال دوربین‌های آنالوگ و HD اشاره کرد که منجر به کنار گذاشته شدن DVRهای قدیمی‌تر می‌شود. این دستگاه‌ها امکان ضبط تصاویر با کیفیت Full HD را می‌دهد و همچنین امکان نصب تعداد محدودی دوربین تحت شبکه را هم فراهم می‌کند. هایک ویژن این DVRها را با تعداد کانال‌های 4، 8، 16 و 32 به بازار عرضه می‌کند. به‌طور مثال؛ اگر شما 3 دوربین مداربسته داشته باشید باید دستگاه 4 کاناله را انتخاب نمائید. ظرفیت ذخیره سازی تصاویر در روز، به سه عامل تعداد و کیفیت دوربین و همچنین ظرفیت هارد دیسک وابسته است.


دستگاه‌های ضبط تحت شبکه NVR

عملکرد دستگاه NVR همانند DVR است. DVR برای دوربین‌های آنالوگ و NVR برای دوربین‌های تحت شبکه استفاده می‌شود. این دستگاه وظیفه مدیریت و ذخیره سازی تصاویر دوربین‌های مداربسته را دارد. NVR فاقد ورودی صدا است، و قابلیت ضبط صدا در محل را ندارد. اگر مایل به ظبط صدا در محل مورد نظر هستید باید از دوربین‌هایی که میکروفون داخلی دارند یا امکان نصب میکروفون روی آن‌ها وجود دارد، استفاده کنید.


سیستم‌های کنترل تردد

سیستم‌های کنترل تردد برند هایک ویژن در سال 2015، تولید و روانه بازار شد که  شامل کنترلر‌ها، کارت‌های تردد، قفل‌های الکترو مغناطیسی و تجهیزات کمکی دیگر هستند. دو ویژگی مهم تجهیرات کنترل تردد (Access Control) هایک ویژن، مقرون به صرفه و کارایی بالا آن است. تنوع محصولات در این گروه، شامل کارت‌های مستقل از تماس، کارت‌های رمز گذار و رمز گشای تصاویر و سیستم‌های بی‌سیم می‌شود.


به دیگر محصولات هایک ویژن می‌توان به سیستم‌های اعلام سرقت اماکن، و سایر راهکارهای خاص از جمله video wall، دوربین‌های پلاک خوان (LPR/ANPR) اشاره کرد.

با توجه به محصولات این شرکت و توضیحاتی که داده شد، مزایا و معایب استفاده از این برند را به صورت خلاصه دسته بندی می‌کنیم.

مزایای محصولات برند هایک ویژن :

  • کیفیت تصویر مناسب
  • پشتیبانی دوربین‌های تحت شبکه و آنالوگ 
  • استفاده آسان
  • قابل گسترش
  • نصب ساده
  • زاویه دید دلبخواه
  • انتقال تصویر
  • مشاهده تصاویر ضبط شده روی موبایل

معایب محصولات هایک ویژن :

  • قیمت نسبتا بالا
  • نداشتن صدا روی دوربین‌های HD

 

در این مقاله به معرفی برند هایک ویژن پرداختیم. برای نصب سیستم‌های دوربین‌های مدار بسته، بهتر است اطلاعات کاملی راجب تمام برندها کسب کنید، زیرا این امر منجر به تصمیم گیری آگاهانه و انتخاب درست یک برند، مطابق با نیاز شما می‌شود. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع : نت ران