سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ نت ران

مقایسه کابل شبکه Outdoor و Indoor

    نظر

امروزه حجم گسترده ای از کابل های شبکه زیر سطح زمین قرار گرفته اند ، این کابل ممکن است یک کابل شبکه معمولی بین دو خانه ی همسایه یا کابل هایی با قطر چندین متری باشد که برای انتقال اینترنت در زیر اقیانوس قرار گرفته باشند . مسلما کابل شبکه ای که ما از آن برای اتصال مودم به کامپیوتر استفاده می کنیم باید تفاوتی داشته باشد با کابلی که در زیرسطح زمین در معرض انواع شرایط محیطی قرار گرفته است . در این مقاله به معرفی کابل شبکه Outdoor و تفاوت آن با کابل شبکه Indoor می پردازیم .

 

کابل شبکه Outdoor چیست ؟

کابل شبکه ی Outdoor کابلی است که برای تحمل شرایط محیطی و فیزیکی طراحی و تولید شده است ، شرایطی مانند برف و باران ، اشعه UV خورشید و دیگر مواردی که باعث صدمه دیدن کابل شبکه می شوند . کابل های Outdoor به صورت ضد آب ساخته می شوند و در برابر گرما و سرما عملکرد بسیار بهتری را نسبت کابل های داخلی ارائه می دهند . مقاوت در برابر گرما و سرما در کابل های بیرونی بستگی به جنس روکش آن ها نیز دارد به طوری که اگر روکش کابل از جنس PVC باشد قابلیت تحمل دمای +60 تا -10 و اگر جنس روکش PE باشد قابلیت تحمل دمای +600 تا -55 را دارا است .

 

از نظر ظاهری کابل های Outdoor به نسبت کابل های داخلی معمولا ضخیم ترند اما لزوما وزن بیشتری ندارند چرا که اگر در کابل Outdoor از روکش PE استفاده شده باشد بیش از 10 درصد از کابل هایی با روکش PVC سبکتر هستند . در تصویر زیر نمونه ی یک کابل Outdoor را مشاهده می کنید .

 

 

انتخاب کابل شبکه Indoor و Outdoor

برای انتخاب بین این دو نوع کابل کار خیلی سختی در پیش ندارید چرا که کاربری هر دو نوع کابل مشخص است . کابل شبکه ی Outdoor مناسب شبکه هایی است که بخشی از شبکه در محیط بیرونی ساختمان قرار دارد به طور مثال تصور کنید که قصد دارید برای یک کارخانه اقدام به راه اندازی دوربین مداربسته کنید ، در این شرایط باید دوربین ها را توسط کابل های Outdoor به دستگاه ضبط مرکزی متصل سازید . سوالی که پیش می آید این است که آیا امکان استفاده از کابل های Indoor در فضای باز وجود ندارد ؟ بهتر است که از انجام این کار بپرهیزید چرا که مقاومت کابل های داخلی پایین است و ممکن است کابل دچار مشکلات و باعث عدم پایداری شبکه شود .