سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ نت ران

انواع برندهای کابل شبکه

کابل شبکه یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده ی زیرساخت شبکه های کامپیوتری است . انتخاب درست انواع کابل شبکه با توجه به نیازها می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد و سرعت شبکه داشته باشد . برندهای مختلفی اقدام به تولید کابل شبکه در دسته بندی های گوناگون کرده اند که در این مقاله به معرفی برندهای کابل شبکه و محصولات تولیدی آنها میپردازیم .

کابل شبکه لگراند

شرکت فرانسوی لگراند یکی از مشهورترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه است که تولید طیف وسیعی از تجهیزات شبکه را در دستور کار خود قرار داده است . کابل لن لگراند یکی از محصولات این شرکت است که در دسته بندی های گوناگونی مانندCat5 ، Cat6 و Cat7 و در انواع UTP ، STP،SFTP و … تولید و عرضه می شود . در زیر برخی از دسته بندی های کابل شبکه لگراند را می توانید مشاهده نمایید :

 

1- کابل Cat6

کابل Cat6 لگراند در 4 نوع UTP ، FTP ، SFTP و FFTP موجود است ( در این مقاله تفاوت هر یک از کابل های عنوان شده توضیح داده شده است ) . هم چنین این کابل با روکش LSZH و روکش PVC که روکش ارزان تری نسبت به LSZH به شمار می رود تولید می شود . روکش LSZH در مقابل سوختن مقاوم تر است و در هنگام آتش گرفتن دود سمی کمتری تولید می کند .

 

2- کابل Cat5e

این کابل در دو مدل FTP و UTP و با دو روکش PVC و LSZH عرضه می شود . شبکه های کوچک و غیرحساس که نیازی به سرعت بالا ندارند از مشتریان این نوع کابل به شمار می روند .

 

 

کابل شبکه نگزنس

شرکت نگزنس هم مانند لگراند یک کمپانی فرانسوی تولید کننده تجهیزات شبکه است . این شرکت از رقبای اصلی لگراند در زمینه ی تجهیزات شبکه به شمار می رود و کیفیت بالای تجهیزات شبکه نگزنس دلیل اصلی این رقابت است .

 

تجهیزات شبکه نگزنس تنوع گسترده ای دارد و کابل شبکه نگزنس یکی از محصولات تولیدی این شرکت است . در پایین کابل های شبکه ی موجود نگزنس در بازار ایران را به طور مختصر معرفی می کنیم :

 

1- کابل شبکه Cat6

 

این کابل در 3 مدل SFTP ، UTP و FTP در ایران عرضه می شود . هم چنین کابل های نگزنس هم به صورت تست فلوک و هم بدون تست عرضه می شود که قاعدتا کابل های دارای تست فلوک قیمت بیشتری نسبت به کابل های بدون تست دارند .

 

کابل شبکه بلدن

یکی دیگر از شرکت های مطرح حوزه تجهیزات شبکه ، شرکت آمریکایی بلدن است که تولید محصولات با کیفیت بالا از وجه تمایز های این شرکت با دیگران است . همچون برند نگزنس ، کابل های موجود بلدن در ایران هم به دو دسته Cat5e و Cat6 تقسیم می شود . U/UTP و SF/UTP از دیگر استاندارد هایی است که کابل شبکه بلدن به همراه آن عرضه می شود . کابل شبکه Cat6 و Cat5e بلدن در 2 نوع CCA و CCC در بازار موجود است ، CCC به معنای تمام مس بودن مغزی کابل و CCA به منظور آلومینیوم بودن مغزی کابل شبکه است . برای شبکه های بزرگ که انتقال سریع و بدون مشکل اطلاعات در اولویت است ، خرید کابل شبکه تمام مس توصیه می شود چرا که این کابل ها کمترین مقدار Packet Lost را دارند .

 

 

کابل شبکه اشنایدر

از دیگر شرکت های فرانسوی فعال در حوزه ی تولید تجهیزات شبکه شرکت اشنایدر است که محصولات خود را تحت دو برند اشنایدر اکتاسی و اشنایدر دیجی لینک عرضه می کند . اشنایدر از شرکت های پیشرو در زمینه ی تولید کابل شبکه است و شما می توانید محصولات به روز این شرکت را در ایران تهیه کنید . اگر بخواهید برای شبکه ی خود از بالاترین سطح تجهیزات و کابل شبکه استفاده کنید ، دیگر شرکت ها نهایتا گزینه ی کابل شبکه Cat6 را پیش روی شما می گذارند در حالی که می توانید کابل شبکه ی اشنایدر Cat7a که آخرین را در ایران تهیه کرده و در شبکه ی خود استفاده کنید .

 

کابل شبکه اشنایدر اکتاسی همانطور که گفته شد از برندهای زیر مجموعه‌ی شرکت اشنایدر است و محصولات تولیدی خود را در 5 دسته Cat5e ، Cat6 ، Cat6a ، Cat7 و Cat7a و با استانداردهای UTP ، FTP و SFTP عرضه می کند . قیمت کابل شبکه اشنایدر اکتاسی به نسبت دیگر کابل ها بالاتر است که دلیل آن هم کیفیت بسیار بالای محصولات اشنایدر است . شبکه های بزرگ و حساس که تجهیزات رده بالایی دارند می توانند از کابل شبکه Cat7 و Cat7a اشنایدر اکتاسی در شبکه ی خود استفاده کنند .

 

 

کابل شبکه دی لینک

بسیاری از کاربران شرکت دی لینک را با تجهیزات اکتیو آن نظیر مودم و روتر می شناسند اما دی لینک در حوزه ی تجهیزات اکتیو شبکه هم فعال است و کابل شبکه ، پچ کورد و دیگر تجهیزات اکتیو را در خط تولید خود دارد . کابل شبکه دی لینک از محصولات با کیفیت بازار است که نسبت به قیمت عملکرد و سرعت مناسبی دارد . از محصولات کابل شبکه دی لینک که در ایران موجود است می توان به کابل های Cat5e ، Cat6 و Cat6a اشاره کرد که با توجه به نیازهای شبکه و هم چنین تجهیزات مورد استفاده در شبکه باید نسبت به خرید یکی از کابل ها اقدام کرد ، توجه به تجهیزات مورد استفاده در شبکه از این جهت مهم است که به طور مثال اگر شما کابل Cat6a خریداری کنید اما تجهیزاتتان سازگار با استاندارد Cat5e باشد ، نمی توانید از حداکثر پهنای باند کابل Cat6a استفاده نمایید . هم چنین کابل شبکه های دی لینک در یکی از دسته های FTP ، UTP و SFTP قرار دارند .