سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ نت ران

معرفی شرکت داهوا

شرکت داهوا تکنولوژی (Dahua Technology)، شرکتی مطرح در سطح جهانی در تولید سیستم‌های نظارتی و دوربین مداربسته و اولین شرکتی در چین است که دستگاه ذخیره‌ساز تصویری دیجیتال یا DVR هشت کاناله با پخش real time را در سال 2001 راه‌اندازی کرد. از آن زمان، این شرکت در واحد تحقیق و توسعه (Research and Development) خود به منظور ارائه تکنولوژی و نوآوری‌های جدید و کارآمد سرمایه‌گذاری کرده است.  از سال 2014، حدود 10 درصد از درآمد فروش سالیانه خود را به سرمایه‌گذاری در همین بخش اختصاص داده‌است.

داهوا دارای چهار مؤسسه‌ی تحقیقاتی می‌باشد که عبارتند از:

مؤسسه فناوری پیشرفته

مؤسسه‌ی Big Data

مؤسسه Chip

مؤسسه‌ی Video Cloud

این شرکت همچنین از بیش از 6000 مهندس و کارشناس فنی تحقیق و توسعه که بر روی فناوری‌های روز هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء (IOT)، سرویس ابری (Cloud Service)، امنیت سایبری و سایر فناوری‌ها کار می‌کنند؛ بهره می‌گیرد. داهوا بیش از 800 اختراع را تا سال 2016 به ثبت رسانده‌ است. طبق گزارش IHS Markit (یک مؤسسه‌ی اطلاعات جهانی) در سال 2015، شرکت داهوا از لحاظ داشتن بیشترین سهم از بازار نظارت تصویری، در رتبه‌ی دوم قرار دارد. این شرکت درمیان 50 شرکت برتر در مجله بین‌المللی A&S در سال2017، رتبه سوم را کسب کرده‌ است.

 

شرکت داهوا دارای حدود 16000 کارمند در سراسر جهان است. راه حل‌ها، محصولات و خدمات داهوا در بیش از 180 کشور استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که نمایندگی اصلی و مرکزی داهوا در چین و شهر گوانژو واقع شده است. این شرکت 35 شرکت وابسته در سراسر جهان را پوشش می‌دهد که شامل آسیا، آمریکا، اروپا، خاورمیانه، اقیانوسیه و آفریقا می‌شود. طبق بیانیه‌ی رسمی داهوا در سال 2017، درآمد عملیاتی کل این شرکت 18.8 میلیارد دلار و سود خالص متعلق به سهامداران شرکت نیز 2.4 میلیارد دلار بوده است.

 

از جمله شرکت‌های رقیب داهوا، به ترتیب می‌توان به شرکت‌های HIKVISION ،Genetec ،IPConfigure ،motobotix ،milestone و TYPCO اشاره کرد.

 

تاریخچه شرکت داهوا

شرکت داهوا تکنولوژی (Dahua Technology)، ارائه دهنده‌ی محصولات و خدمات سیستم‌های نظارت تصویری به سراسر جهان می‌باشد که در سال 2001 تأسیس شد. داهوا در سال 2002 میلادی پس از تجربه موفق در تولید دوربین‌، تولید DVR های 8 کانال Real-time خود را نیز آغاز کرد و تا سال 2003 موفق به تولید دستگاه‌های 16 کاناله Real-time شد؛ اما 4 سال بعد رویه شرکت داهوا به کلی تغییر کرد و موفق به راه‌اندازی خط تولید در تمام زمینه‌های حفاظتی از جمله دوربین مداربسته، دستگاه DVR، دوربین‌‌های تحت شبکه، سرور و غیره شد. در سال 2011 موفق به تولید DVR با پلت فرم N6 شد؛ همچنین داهوا برای اولین بار در جهان موفق به تولید دستگاه DVR 32 کانال فول D1 شد. پلتفرم N6، به عنوان یک سیستم طراحی شده برای جمع‌آوری، پردازش و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد رویداد‌های شبکه و حوادث احتمالی امنیتی ایجاد شده است.

 

 

 اهداف شرکت داهوا

اهداف شرکت داهوا به صورت زیر تعریف شده است:

 

شرکت داهوا تکنولوژی، متعهد به ایجاد جامعه‌ای ایمن و زندگی صحیح است و به ارائه‌ی خدمات مشتری محوری پایبند می‌باشد؛ این شرکت همواره تلاش می‌کند تا بازاری با کیفیت و با خدمات عالی و متناسب با نیازهای مشتریان بسازد و در نهایت جامعه‌ای ایمن، هوشمند، راحت و کارآمد را به ارمغان بیاورد.

 

 محصولات شرکت داهوا

در حال حاضر داهوا یکی از بزرگترین شرکت‌ها در زمینه تولید محصولات نظارتی امنیتی است که طیف گسترده‌ای از محصولات را متناسب با نیاز‌های مشتری (در سطوح مختلف امنیتی و متناسب با پروژه‌های تعریف شده) تولید می‌کند. خط تولید شرکت داهوا برای ارائه‌ی خدمت به نیازهای مسکونی/تجاری و شرکت‌ها طراحی شده است.

 

دسته‌بندی محصولات این شرکت عبارتند از:

 سیستم نظارت تصویری پیشرفته دوربین مداربسته

بر اساس گزارش IMS در سال 2015، شرکت داهوا تکنولوژی، دومین تولید‌کننده‌ی دوربین مداربسته در جهان می‌باشد. همچنین برند داهوا در سال 2016 از بین 50 برند برتر دوربین مداربسته، به عنوان چهارمین برند محبوب دنیا شناخته شد. دوربین‌های مداربسته‌ی داهوا دارای ویژگی‌های زیر می‌باشند:

 

 فناوری IVS 

IVS الگوریتمی پیشرفته برای آنالیز محیط است. علاوه بر آنالیز محیط، دوربین مداربسته‌ای که دارای IVS باشد، امکان ضبط سریع تصویر چهره و ارسال تصویر ضبط شده به یک سرور را دارد. دوربین مداربسته همچنین قابلیت تشخیص خرابکاری را نیز پیدا کرده و در صورت تشخیص هرگونه تغییر در محیط، پیام‌های هشدار ارسال می‌کند. برای مثال، دوربین‌های مدار بسته PTZ، دارای این ویژگی هستند؛ داهوا محصولات PTZ را در دو دسته‌ی دوربین‌های مادون قرمز و بدون مادون قرمز عرضه می‌کند.

 

دوربین مداربسته PTZ با ویژگی IVS

تحلیل محیط کسب‌و‌کار

قابلیت‌هایی مانند شمارشگر افراد و تشخیص حرارت (Heat Mapping)، امکانات پیشرفته‌ای هستند که علاوه بر افزایش امنیت، به هوشمند شدن کسب‌وکار نیز کمک می‌کنند. آنالیز هوشمند بطور روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه عبور و مرور افراد را بررسی و ذخیره کرده و گزارش‌های مفیدی ارائه می‌دهد. برای مثال سیستم شمارش افراد و تشخیص حرارت به تشخیص مناطق پربازدید در فروشگاه‌ها کمک می‌کند و از این طریق فروشندگان می‌توانند با تشخیص مناطق پر رفت و آمد و محصولات محبوب تمهیداتی را جهت افزایش فروش در نظر بگیرند. دوربین مداربسته فوق هوشمند داهوا، می‌تواند اطلاعاتی دقیق از نقشه سفر، شمارش تعداد افراد و نقشه گرما در اختیار کاربران قرار دهد. برای مثال شکل زیر نشان می‌دهد که در کدام قسمت فروشگاه رفت و آمد بیشتر است و بر این اساس می‌توان فهمید که مشتریان به دنبال چه محصولاتی هستند.

 

تحلیل کسب و کار با دوربین مداربسته داهوا

 ردیابی خودکار

با فعالسازی این قابلیت، دوربین مداربسته امکان زوم و دنبال کردن هدف تعریف شده در یک تصویر ثابت یا پانوراما (Panorama) را پیدا می‌کند. برای مثال، با فعال کردن سیستم ردیابی هوشمند در دوربین‌های مدار بسته PTZ داهوا، می‌توان اشیاء مورد نظر را دنبال کرد.

 

ردیابی خودکار دوربین مداربسته داهوا

 تکنولوژی 4K

از مزایای کیفیت تصویر 4K می‌توان به رزولوشن تصویر 4 برابر نسبت به دوربین‌های مداربسته 1080p، کیفیت بالا و ارائه تصویر با جزئیات بیشتر اشاره کرد. شرکت داهوا تکنولوژی 4K را در برخی دوربین‌های مداربسته تحت شبکه IP و HDCVI ارائه کرده است. در حال حاضر اکثر دوربین‌های مداربسته داهوا و ضبط کننده‌های ویدیوئی این شرکت از جمله دوربین‌های PTZ،  فوق هوشمند و HDCVI، از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.

 

 سیستم حمل و نقل هوشمند

داهوا برای پوشش نیاز‌های ترافیکی شهری، به طراحی و تولید دوربین چراغ قرمز، دوربین کنترل سرعت و دوربین پلاک خوان پرداخته است.

 

 سیستم ساختمان هوشمند

محصولات داهوا در سیستم ساختمان هوشمند، به برنامه‌ریزی و کنترل تمامی تجهیزات امنیتی اعم از دوربین‌های مدار بسته و سنسورها و در قالب یک سیستم یکپارچه و هماهنگ، کمک می‌کنند.

 

آیفون تصویری

سیستم مخابره آیفون تصویری داهوا از پروتکل SIP پشتیبانی می‌کند که موجب برقراری ارتباط این آیفون‌ها با دیگر محصولات مانند دوربین مداربسته و اپلیکیشن تلفن همراه می‌شود؛ به این ترتیب یک پلتفرم یکپارچه برای تأمین امنیت مجتمع‌های مسکونی، ساختمان‌های اداری و زمینه‌های دیگر که نیازمند مخابره صوتی و ویدیویی در داخل ساختمان هستند، بوجود می‌آورد.

 

 قفل هوشمند و زنگ هشدار

اولین اقدام در هوشمند سازی خانه، استفاده از قفل هوشمند با کارایی مناسب می‌باشد. شرکت داهوا به عنوان یک پیشرو در عرصه سیستم‌های امنیتی، اقدام به تولید سری جدید قفل هوشمند با بهره مندی از بلوتوث و wifi 433 کرده است تا با بهره مندی از بلوتوث و wifi، بتوان به ایمنی بیشتری دست یافت. شایان ذکر است که سیستم‌های هوشمند بی‌سیم، غالبا از دامنه فرکانسی 433 برای ارتباطات خود بهره می‌جویند و wifi 433 نیز به همین موضوع اشاره می‌کند.

 

قفل هوشمند داهوا

محصولات داهوا به طور گسترده در خرده‌فروشی‌ها، مدارس، هتل‌ها، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های اداری، بزرگراه‌ها و عوارضی‌ها (به منظور کنترل ترافیک) استفاده شده است.

 

معرفی فناوری HDCVI  در شرکت داهوا

داهوا نخستین شرکت امنیتی چینی است که فناوری HDCVI را ابداع کرد؛ اما این فناوری چیست و چه کاربردی دارد؟

 

تعریف HDCVI

High Definition Composite Video Interface یا به اختصار HDCVI، به معنی رابط گرافیکی مرکب با وضوح بالا است. HDCVI یک تکنولوژی انتقال تصویر با وضوح بالا (HD) از طریق کابل کواکسیال (coaxial) می‌باشد که امکان انتقال تصاویر HD را با برد طولانی و با هزینه کم فراهم می‌کند؛ در حالیکه قابلیت ساختارهای پیچیده را نیز دارد.

 

داهوا به عنوان مخترع و صاحب امتیاز فناوری HDCVI، این فناوری را به عنوان یک استاندارد جهانی آزاد معرفی نمود و هر شخص ثالثی از جمله تولیدکنندگان رقیب نیز به این فناوری دسترسی دارند. مشارکت با کنسرسیوم HDcctv به تولیدکنندگان این اجازه را می‌دهد که با اجرای فناوری HDCVI 2.0 مسیر همواری را برای پذیرش گسترده‌تر و سریع‌تر محصولات خود در بازار داشته باشند.

 

نحوه کار HDCVI

در سیستم HDCVI، تصاویر به صورت دیجیتال در دوربین مدار بسته تولید می‌شوند و سپس به وسیله یک تراشه کد‌گذار، اطلاعات با تکنولوژی HDCVI کد شده و برای انتقال آماده می‌شوند. اطلاعات به صورت سیگنال‌های HDCVI از طریق کابل کواکسیال تا محل HCVR (ضبط کننده‌ی HDCVI) انتقال پیدا می‌کنند. دردستگاه HDCVI اطلاعات توسط یک Decoder، به سیگنال دیجیتال تبدیل شده و برای ضبط و پخش توسط دستگاه آماده می‌شوند. این فناوری از تداخل CVBS (سیگنال باند فرکانسی مرکب) جلوگیری کرده و سیگنال میزان روشنایی را به‌طور کامل از سیگنال میزان رنگ جدا کرده و از این طریق کیفیت ویدیو را بهبود می‌بخشد. HDCVI دو رزولوشن 1080×1920 و 720×1280 را ارائه می‌کند. شکل زیر یک دوربین مدار‌بسته‌ی HDCVI 1080p  را نشان می‌دهد.

 

 

در این مقاله درمورد شرکت و برند داهوا تکنولوژی نکاتی را مطرح کردیم و دانستیم که این شرکت یکی از برترین شرکت‌ها در زمینه‌ی سیستم‌های نظارتی است. محصولات شرکت داهوا به سیستم نظارت تصویری پیشرفته و دوربین مداربسته، سیستم حمل و نقل هوشمند، سیستم ساختمان هوشمند، آیفون تصویری، زنگ هشدار و قفل هوشمند دسته‌بندی می‌شود. همچنین با فناوری HDCVI و نحوه کار آن آشنا شدیم و دانستیم که این تکنولوژی، باعث تمایز شرکت داهوا از سایر رقبا شده است.