سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ نت ران

گوگل بهزودی روتر Nest Wifi را با طراحی جدید و بلندگوی گوگل اسیست

    نظر

چند وقتی است خبرهایی درباره روتر جدید گوگل می‌شنویم که احتمالا در رویداد پیش‌رو (15 اکتبر) معرفی می‌شود.

گوگل در گذشته با برند خودش یک روتر مش وای‌فای به نام «گوگل وای‌فای» معرفی کرد که اتفاقا جزو بهترین روترهای چند سال اخیر بوده و با فروش بسیار بالایی روبرو شد.

اکنون، جدیدترین گزارش‌ها و خبرهای منتشر شده می‌گویند گوگل می‌خواهد یک روتر جدید با برند تصاحب شده Nest معرفی کند. 

 

9to5Google می‌گوید نام این روتر «Nest Wifi» ولی مبتنی بر فناوری‌ها و طراحی برند تازه تصاحب شده دیگری به نام Eero است. از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید روتر گوگل می‌توان به پشتیبانی از وای‌فای 6 و بلندگوی توکار سازگار با گوگل اسیستنت اشاره کرد.

 

در واقع گوگل می‌خواهد یک بلندگوی اسیستنت در روتر بی‌سیم خود جای دهد. این ویژگی کارایی و کاربری روتر گوگل را دگرگون خواهد کرد. مثلا، شما می‌توانید با دستورات صوتی روتر را روشن/خاموش کنید یا برخی تنظیمات آن را انجام دهید. می‌توانید به روتر دستور دهید وای‌فای را خاموش یا فعلان دستگاه را مسدود کند.

 

افزون بر این، مدیریت دستگاه‌های خانه هوشمند متصل به روتر بی‌سیم هم آسان‌تر خواهد شد.

 

تنوع رنگ، ویژگی‌های بیشتر

از دیگر اخبار پیرامون روتر جدید گوگل باید به تنوع رنگی آن اشاره کنیم. روتر قبلی سفید شیری رنگ بود ولی ظاهرا گوگل به این نتیجه رسیده است که باید روتر بی‌سیم را در رنگ‌های متنوع‌تری روانه بازار کند. گفته می‌شود روتر «Nest Wifi» در سه رنگ عرضه می‌شود.

 

 

برخی منابع می‌گوید گوگل یک بسته روتر مش وای‌فای هم تدارک دیده است که شامل 3 روتر مختلف به سبک طراحی روترهای شرکت Eero است. این روترها قابلیت ایجاد یک شبکه مش وای‌فای را دارند و بسیاری از ویژگی‌های روتر اولیه گوگل را یدک می‌کشند.

 

برخی از ویژگی‌های روتر گوگل به‌روزرسانی خودکار، نصب سریع، آنتن‌دهی قوی، اتصال هوشمند، استفاده از سریع‌ترین باند برای انتقال اطلاعات، راه‌اندازی شبکه هوشمند و کنترل والدین در کنار تعریف شبکه میهمان بود که انتظار داریم در روتر Nest Wifi هم شاهد باشیم.

 

با توجه به موفقیت سری اول روترهای گوگل، همه منتظر معرفی نسل دوم روترهای این شرکت هستند. این روترها در رویداد 15 اکتبر گوگل که اختصاص به معرفی اسمارت‌فون‌های پیکسل 4 و 4 ایکس ال دارد؛ معرفی می‌شوند.

منبع : شبکه چی